this is a snapshot blog of:

Maarten Baas children’s chair

Hoewel er op designgrelateerd internet veel is over Maarten Baas is het niet eenvoudig om zijn kinderstoel te vinden. Ik kwam deze tegen in het restaurant van het Groninger Museum. Alle stoelen zijn daar uit de ‘Clay’ serie (behalve de bankjes op de foto) dus kennelijk heeft het museum Baas opdracht gegeven om de benodigde kinderstoel in dezelfde stijl mee te ontwerpen. Met de notie van het publiek op veiligheid vraag ik me af of mensen de stoel er veilig genoeg vinden uitzien, hoewel die dat ongetwijfeld wel zal zijn. Ik denk dat die dingen me beginnen op te vallen nu ik zelf langzaam maar zeker in de wereld van kinderproducten begin te komen.

Hoewel er op designgrelateerd internet veel is over Maarten Baas is het niet eenvoudig om zijn kinderstoel te vinden. Ik kwam deze tegen in het restaurant van het Groninger Museum. Alle stoelen zijn daar uit de ‘Clay’ serie (behalve de bankjes op de foto) dus kennelijk heeft het museum Baas opdracht gegeven om de benodigde kinderstoel in dezelfde stijl mee te ontwerpen. Met de notie van het publiek op veiligheid vraag ik me af of mensen de stoel er veilig genoeg vinden uitzien, hoewel die dat ongetwijfeld wel zal zijn. Ik denk dat die dingen me beginnen op te vallen nu ik zelf langzaam maar zeker in de wereld van kinderproducten begin te komen.

Leave a Reply

